Op naar de Baltische staten - wat eraan vooraf ging

28 mei 2023 - Dordrecht, Nederland

Het is 2023 en we zijn toe aan onze volgende uitdaging. Op zoek naar een gebied waar het nog niet vanzelfsprekend is om elektrisch te rijden en op vakantie te gaan kwamen we uit bij de Baltische Staten (Estland, Letland en Litouwen), landen die in het voormalige oostblok liggen. Ondertussen zijn ze al heel wat jaren onderdeel van de Europese Unie en kan je er ook gewoon met euro's betalen.

De basis van onze vakantie is te vinden op https://www.reisroutes.nl/blog/baltische-staten/rondreis-baltische-staten, maar het plan is om op de bonnefooi te gaan rijden en we zien wel hoe de reis verloopt.

Voor de mensen die ons voor het eerst gaan volgen hieronder weblinks naar eerdere trips welke Silvia en ik hebben gedaan met de elektrische auto. Sinds 2013  een Tesla Model S en sinds 2019 met een Tesla Model 3.

2014 - Rondreis Engeland, Ierland en Schotland (https://tesla2uk.reislogger.nl/welkom-reisblog.85566) - 14 aug t/m 11 sep

2015 - Rondreis Zuid-Zweden (https://tesla2uk.reislogger.nl/new-year-new.136607) - 2 apr t/m 6 apr

2016 - Rondreis Finland, Noorwegen (Noordkaap, Lofoten, Vesterole) (https://tesla2noordkaap.reislogger.nl) - 1 jul t/m 22 jul

2016 - Rondreis Ibiza (https://tesla2ibiza.reislogger.nl) - 9 nov t/m 19 nov

2017 - Rondreis Zweden - (https://tesla2zweden.reislogger.nl) - 12 aug t/m 29 aug

2018 - Rondreis Frankrijk, Spanje, Gibraltar - (https://www.polarsteps.com/RaymondVanderStelt/2077097-france-spain-gibraltar) - 13 okt t/m 29 okt

2019 - Rondreis Engeland, Kanaaleilanden en Frankrijk - (https://tesla2kanaaleiland.reislogger.nl) -  28 jul t/m 13 aug

2020 - Rondreis Nederland (Corona) - (https://www.polarsteps.com/RaymondVanderStelt/3735053-rondje-door-een-deel-van-nederland) - 4 sep t/m 14 sep

2020 - Rondreis Spanje - Frankrijk - (https://www.polarsteps.com/RaymondVanderStelt/4499718-kerst-in-spanje-en-oud-en-nieuw-in-frankrijk) - 22 dec t/m 7 jan 2021

2022 - Rondreis Faeröer Eilanden en IJsland - (https://tesla2ijsland.reislogger.nl) - 12 aug t/m 4 sep

1. Adrie en Leny:
    15 juni 2023
    De voorpret geniet er alvast van.
  2. Marcuspieter:
    7 juli 2023
    Veel reis plezier doe voorzichtig
  3. Cees van Pelt:
    8 augustus 2023
    Jullie hebben een mooi vooruitzicht, fijn vakantie gewenst en geniet ervan.