Dag 18 - van Tartu naar Daugavpils

4 september 2023 - Daugavpils, Letland

We staan op tijd op vandaag, want vandaag gaan we zo’n 400 km rijden naar Letland toe.

Als eerste stop hebben we het kasteel Sangaste in Lossiküla. Helaas is deze gesloten dus we rijden door. Het is tot op heden (9:30 uur) nog erg mistig dus we konden alleen een wazige foto maken.

We rijden door naar Valga, de stad die zowel in Estland als in Letland (dan heet het Valka) ligt. Je merkt er niets van en er is niet veel interessants te zien, dus we gaan door naar Daugavpils. We doen dit via een toeristische route via allemaal kleine dorpjes en door een hoop bosgebied. Hier zie je ook wel dat de regio deels leeft van de houtkap. Er wordt ook gedaan aan herbeplanting dus er komt ook weer nieuw hout aan.

In Daugavpils aangekomen zetten we de auto aan de rand van het centrum aan de laadpaal en lopen we naar een bakkertje die heerlijke broodjes verkoopt. Het is hier 21 graden dus we zitten lekker op het terras. Na het laden (en gelijk het hele tegoed opmaken wat in de laadapp staat) gaan we naar het hotel. Hier checken we in en Silvia gaat even lekker van haar bubbelbad genieten en ik doe een powernap.

Daarna lopen we terug naar het centrum en gaan lekker op terras zitten om wat te eten. Vandaag bijna 500 km gereden en we zitten ondertussen in het zuiden van Letland. Na het eten, pakken we een deelstep en rijden nog snel naar de kathedralen die bekend zijn in Daugavpils. Na ze bekeken te hebben gaan we naar het hotel terug. Het is bijna negen uur en hier is het al donker. Morgen gaan we door naar Litouwen en rijden dan nog langs een paar mooie locaties en dan eens kijken waar we morgenavond zijn uitkomen. Hiermee is de weg naar huis wel begonnen. Maar we willen een andere route terug rijden dan heen, dus we zullen er nog wel een dag of drie, vier over gaan doen, maar eerst morgen het rondje van de Baltische Staten afmaken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcuspieter:
    4 september 2023
    Dat je veel km maakt is wel duidelijk,maar jullie genieten er wel van dus aan het eind van de week ben je weer bijna thuis, doe maar rustig aan hoor gr
  2. Arian:
    4 september 2023
    Schitterend foto werk Raymond !