Dag 17 - van Tallinn naar Tartu

3 september 2023 - Tartu, Estland

We gaan vandaag Tallinn verlaten en vertrekken rond 9:00 uur richting Rakvere. We zijn hier om 10:00 uur en lopen een rondje om het kasteel en door de oude hoofdstraat Pikk met oude karakteristieke gebouwen. Er is nog weinig levendigheid in het plaatsje en we rijden door naar Taltu. Tartu is een grote plaats waar veel studenten zijn. Hier blijven we slapen vannacht. We gaan om 12:00 uur eerst laden bij een snellader, doen een koffie met taartje in de buurt. Daarna rijden we naar het hotel waar we rond 13:30 uur inchecken. Gelukkig is de kamer al vrij. We gaan direct de stad in om te lunchen.

De stad Tartu is voor 2024 de Europese Cultuurhoofdstad. Dus de uitingen zijn al geplaatst en de stad krijgt nog enkele opknapbeurten. Maar het is wel een mooie stad met mooie oude gebouwen in het centrum en moderne gebouwen aan de buitenkant.

We doen het lekker rustig aan vandaag en we gaan lekker op terrasje zitten en beetje mensen kijken. Tartu is een studentenstad met een universiteit en deze week zijn de nieuwe studenten op ontdekkingstocht in de stad. Aan het einde van de middag gaan we nog lekker op een terras het diner nuttigen en dan rustig aan richting hotel. We kopen wat drinken en gaan lekker naar de kamer. Het was een leuk en relaxt dagje. Morgen gaan we zo’n 400 km rijden naar Letland.

1. Marcuspieter:
    3 september 2023
    Mooi hoor geniet er maar van want voor je het weet is het voorbij veel plezier