Dag 16 - Tallinn de tweede dag

2 september 2023 - Tallinn, Estland

Vandaag gaan we opnieuw de stad Tallinn in. Omdat het ‘s morgens nog droog is besluiten we om eerst naar het Skywheel te gaan. Dit is een reuzenrad net buiten de stadscentrum die over de stad uitkijkt. Hiervoor gaan we met het OV die kant op. De reis duurt iets meer dan 40 minuten en gaat dwars door de stad. Met het reuzenrad draaien we een kwartier lang rondjes, ik denk een stuk of vier. Daarna lopen we door het ondergelegen winkelcentrum, want we moeten wat spullen hebben voor de laatste dagen van onze vakantie.

Daarna gaan we met het trammetje terug naar de oude stad. Een leuk ritje door enkele van de wijken van Tallinn. In de oude stad aangekomen is het een beetje gaan regenen en besluiten we om een koffie en een broodje te doen. Dit is een goed besluit, want vlak nadat we binnen waren begon het aardig te regenen. Na de ergste regen gaan we naar de Hellemans toren (die gisteren dicht was) om alsnog naar boven te gaan. Het leuke is dat er tussen de torens een gallerij is die boven de straat is en die je niet in de gaten heb vanaf de grond. Ook zie je vanaf de gallerij bijvoorbeeld een huis met een tuin op de eerste verdieping. Ook kan je in twee torens verder naar boven tot boven de huizen uit.

Als we  weer beneden zijn, gaan we met de tram naar het fotomuseum in de wijk Telliskivi waar ook leuke bars, pop-up stores en graffitimuren zijn. Het fotomuseum is helaas dicht, maar we lopen lekker rond, doen een drankje en genieten van de omgeving en de muurtekeningen. Het is ook weer zo goed als droog gelukkig.

Na dit bezoek aan deze wijk pakken we de tram terug richting stad en lopen nog een poosje te struinen langs wat winkeltjes. Daarna besluiten we om een keer Chinees te eten (doen we elke vakantie wel ergens een keer) en gisteren liepen we langs een leuk Chinees restaurant. Het was heerlijk, maar wel pittig eten, waarbij we gelukkig gerechten met maar één pepertje hadden genomen en niet met twee of drie pepers als normering. We lopen rustig aan naar de bushalte om richting het hotel te gaan om alles zover als mogelijk in te pakken om klaar te zijn voor ons vertrek morgen. De reis gaat verder richting het oosten en ook weer wat zuidelijker richting Letland met als voorlopige bestemming Tartu. Maar we beslissen morgen onderweg wat we echt gaan doen.

Tallinn is een leuke stad om een paar dagen rond te dwalen en dingen te doen en te bezoeken. Verplaatsen in en om de stad is goed met OV te doen, die je hier ook met je bankkaart kan betalen, dus geen gedoe met OV pasjes enzo.

1. Marcuspieter:
    2 september 2023
    Je bent toch s,avond ook wel moe je bent dag voor dag in de weer,dan ga je als je thuis komt met vakantie zeker gr maar weer
  2. Tesla2Baltische Staten:
    2 september 2023
    Ach het is vakantie dus alles gaat ook wel rustiger aan.