Nog drie weken te gaan

2 augustus 2023 - Dordrecht, Nederland

De vakantie komt dichterbij en dichterbij. In de afgelopen tijd hebben we ons voorbereid om weer een vakantie te hebben die niet helemaal geplaveid is. Zowel qua activiteiten en slaapadressen, alsook qua laden onderweg.

De reis gaat zoals het zich laat aanzien via Duitsland en Polen naar Lithouwen. Tot aan Kaunas (Lithouwen) is het te doen via het supercharger netwerk van Tesla, maar daarna wordt het gebruik maken van lokale aanbieders.

Ter voorbereiding hebben we in ieder geval de volgende app’s gedownload voor de volgende landen:

Lithouwen:

- Ignitis on

- Eleport (alleen Vilnius)

- Ev.laid.lt (website met diverse laadpalen)

Letland:

- e-mobi

- Eleport (vooral rondom Riga)

Estland:

- Enefit Volt

- Eleport

- Alexela (nog geen account)

Daarnaast hebben we onze Nederlandse laadpassen bij ons, te weten: Shell recharge, EV-box, Plugsurfing en Laadkompas. Vooral de laatste aanbieder claimt dat je op heel veel plekken in Europa kan laden, dus we gaan het vooral daarmee proberen.

De reis naar Litouwen (als startpunt) gaat via Duitsland en Polen zoals hierboven beschreven. Omdat we langs Berlijn rijden gaan we natuurlijk naar de Gigafactory van Tesla om even te kijken en dan hopelijk naar Poznan in Polen als eerste stop. Dit wordt een lange dag als eerste dag, maar hiermee creëren we ruimte op de zondag om in Vilnius alvast de stad te verkennen. Maar aangezien we geen reserveringen hebben geregeld kan alles anders worden, maar als richting lijkt dit het te worden als start.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. O. Blom:
    2 augustus 2023
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie reis gaat verlopen, vaak in Litouwen geweest, maar een enkele keer met de auto op benzine. Leek me een leuk idee om eens met de Teslabte gaan, maar daar moet mijn partner (nog) niet aan denken. Ga jullie met belangstelling volgen.
    Goede reis!
  2. Raymond:
    3 augustus 2023
    Hopelijk overtuigt onze reis uw vrouw. Check op de eerste pagina al onze andere reizen door Europa in de afgelopen jaren!
  3. Wendy:
    15 augustus 2023
    Weer een nieuw avontuur, enjoy!