Dag 0 - the day before

17 augustus 2023 - Dordrecht, Nederland

Na weken wachten is het ineens zover. Vandaag (donderdag 16 augustus) nog een lange dag gewerkt, maar wel alles af gekregen wat ik wilde. Silvia was gisteren voor het laatst op haar werk en heeft vandaag gebruikt om de spullen in te pakken die nog mee moeten en het huis aan kant te maken. Afgelopen weekend hebben we de meeste spullen zoals kleding al ingepakt, maar op die laatste dag voor de vakantie moet er toch altijd meer gebeuren dan je denkt.

Gelukkig zijn we er ondertussen klaar voor. De meeste tassen staan al in de auto en morgenochtend moeten alleen nog de allerlaatste spullen erin en dan op tijd rijden. Het idee is om rond 06.00 / 06.30 uur te gaan vertrekken (ja die gekken halen het maximale uit de vakantie) met als einddoel Poznań in Polen (wat ongeveer 950 km rijden is). We gaan net onder Berlijn door en daarom rijden we ook langs de GigaFactory van Tesla waar momenteel in Europa ook auto’s van Tesla worden gebouwd.

We verwachten bij elkaar morgen zo’n 11 uur onderweg te zijn inclusief opladen. Dan willen we zaterdag nog een goede dag rijden naar Litouwen of in ieder geval de oostgrens van Polen met Litouwen, hierdoor zullen we zondag al redelijk vroeg bij ons ‘officiële’ beginpunt arriveren in Vilnius.

Nog één nachtje slapen en dan gaan we het Noordoosten van Europa ontdekken. Het is wellicht niet een standaard bestemming voor de meeste mensen, maar wellicht doen we je ideeën op, om ook de niet standaard gebieden in Europa te ontdekken, maar dat zullen we de komende drie weken gaan ontdekken.

Voor nu welterusten aan jullie allemaal en op naar een hopelijk mooie vakantie.

1. Richard van Middelkoop:
    Succes en veel plezier
  2. Marcuspieter:
    17 augustus 2023
    Veel plezier en goede kilometers doe voorzichtig
  3. Adrie en Leny:
    17 augustus 2023
    Hele fijne vakantie voor jullie, wij gaan jullie volgen.
  4. Marinka:
    Hele fijne vakantie!
  5. Aria vd Stelt:
    17 augustus 2023
    Goede reis en geniet ervan
  6. Hans:
    17 augustus 2023
    Spannend! Geen alledaagse bestemming. Lijkt me mooi avontuur. Misschien aanleiding om in jullie voet(Tesla)sporen te treden!
  7. Alex koorevaar:
    18 augustus 2023
    Wat leuk! Een hele fijne vakantie en we genieten mee!
  8. Arian:
    19 augustus 2023
    Goede reis !
  9. Carla Huijser:
    21 augustus 2023
    We waren al benieuwd wanneer jullie echt op pad zouden gaan! Veel plezier en super fijne vakantie. Leuk om weer te volgen :-)!
  10. Aria vd Stelt:
    22 augustus 2023
    Mooi om jullie zo te volgen ,ik deed het natuurlijk eerst weer verkeerd.