Dag 12 - van Cēsis (Letland) naar Pärnu (Estland)

29 augustus 2023 - Pärnu, Estland

Na het ontbijt rijden we naar Valmiera, hier is een ruïne van een kasteel te vinden. Hier zijn vooral de kelders nog goed bewaard gebleven en hebben ze het (moderne) museum er overheen gebouwd.

Hierna rijden we verder naar de kust van Letland. Om een uitzichtpunt te bereiken moeten we een onverhard pad uitrijden en aan het einde blijkt dat het gebied is afgezet. Dus onverrichte zaken terug en we besluiten dan maar door te rijden naar Salacgrīva. Hier doen we een kopje koffie. We besluiten om daarna door te rijden via een secundaire weg door dorpjes heen naar Pärnu. Voor we naar het hotel rijden gaan we eerst even laden en wat drinken halen bij de supermarkt voor morgen en overmorgen onderweg. Na het inchecken lopen we naar het centrum van Pärnu om te lunchen.

Ons hotel is een Spa hotel met sauna en zwembad dus na de lunch gaan terug en lekker relaxen. In de stad is verder niet heel veel te doen, dus ontspannen is fijn. Na de sauna en bubbelbaden gaan we omkleden en eten. Dit doen we in het stadje bij restaurant Gastronoom. De naam belooft wat.

Vooraf hadden we taco’s en octopus en als hoofdgerecht snoekbaars en parelhoender. Het was echt lekker met lekkere smaken aan de saus die erbij zat.

Morgen gaan we verder Estland in en gaan we de eilanden voor de kust bezoeken. Het weer lijkt iets minder te worden, maar we wachten het af.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa en ma:
    29 augustus 2023
    Het is allemaal weer indruk wekkend.
    We genieten gewoon met jullie mee.
    Geniet ervan groetjes van pa en ma. 😍