Dag 2 - van Poznań naar Vilnius

19 augustus 2023 - Vilnius, Litouwen

Na een nachtje slapen zijn we rond 7 uur wakker. We gaan douchen en naar het ontbijt. Het hotel heeft een lekker en gevarieerd ontbijt. Als we bedenken hoever we gaan rijden vandaag is Litouwen eigenlijk te ver. We gaan in ieder geval rijden tot aan Bailystok. Dit is de laatste Supercharger in Polen aan de oostzijde. Als we daar zijn kijken we wel wat we gaan doen. Of daar slapen of nog iets doorrijden.

Maar eerst gaan we maar eens richting Warschau rijden. Eerste stop is in de stad Lódz bij de supercharger Lucmierz. Even bedenken wat we doen of hier heel vol of toch een tussenstop ergens. Maar die tussenstop dat is geen supercharger.  Uiteindelijk besluiten we toch die andere lader tussendoor te pakken van Greenway Poland. Deze staat bij een chauffeursrestaurant, dus we eten ook gelijk wat. Het is weer 30 graden ondertussen.

Na het laden gaan we door naar Kaunas in Litouwen om te laden. De supercharger begint wel lekker snel, maar al heel snel wordt het laden erg langzaam. Tesla ziet dit ook en we krijgen deze laadbeurt gratis van Tesla. Na zo’n 20 minuten laden gaan we rijden en laden we wel verder in Vilnius. In de parkeergarage onder het hotel zitten laadpalen. Met de app die ik al had gedownload krijgen we hem aan. In Vilnius blijven we drie nachten.

We hebben gisteren en vandaag ruim 1.800 km gereden en zijn 22 uur onderweg geweest. Volgens Google maps zou je er normaal 19 uur over doen zonder enige stop.

Na inchecken en opfrissen gaan we nog een hapje eten. Dit doen we beneden in het restaurant van het hotel. Dit restaurant heeft goede recensies en is lekker dichtbij. Het is hier ondertussen al 21:30 uur (in Litouwen is het 1uur later dan in Nederland), dus we hebben wel een beetje trek. We hebben heerlijk gegeten en daarna nog een wandeling gemaakt richting het oude centrum.

Morgen en overmorgen gaan we vooral Vilnius ontdekken en een beetje vakantie vieren.

1. Marcuspieter:
    20 augustus 2023
    Ik leef met jullie mee,ik heb toch niets anders te doen ,goede reis oompje
  2. Pa en ma:
    20 augustus 2023
    Dit is nog maar het begin van jullie vakantie en nu al mooie foto's van gebouwen
    Fijne reis verder. Groetjes Pa en Ma 😂